Máte dost „podomních prodavačů pojištění“? Poradíme Vám, jak si vybrat kvalitního finančního poradce

Optifin > Blog > Máte dost „podomních prodavačů pojištění“? Poradíme Vám, jak si vybrat kvalitního finančního poradce

Máte dost „podomních prodavačů pojištění“? Poradíme Vám, jak si vybrat kvalitního finančního poradce

1. Finanční poradce vs. obchodní zástupce

Obchodní zástupce zastupuje jednu firmu, která prodává jenom své produkty. Proto vám nemůže objektivně srovnat různé finanční produkty všech institucí na trhu. Jeho cílem je prodat vám konkrétní produkt. Finanční poradce naopak hledá různé řešení pro různé potřeby svých klientů. Disponuje nabídkou více produktů od více společností.

2. Praxe

Nebojte se zeptat finančního poradce na jeho zkušenosti. Jak dlouho je v oboru? Jaké absolvoval kurzy a jaké je jeho vzdělání? Pamatujte, že finanční produkty se rychle mění a jen poradce, který je „v obraze“, vám může dobře poradit.

3. Vše ochotně vysvětlí a netají informace

Finanční poradce musí být schopný odpovědět na každý dotaz a ptát se na potřeby klienta. Měl by být schopný zdůvodnit výběr produktu a ukázat popřípadě jiné možnosti. Pokud se rozhodnete pro jiný produkt, než který vám doporučil poradce, měl by vás upozornit na případné nevýhody, které daný produkt obsahuje.

4.   Má na jednáni s vámi čas

Dobrý finanční poradce je dochvilný a má na vás dostatek času. Pokud je v časové tísni a vytváří na vás nátlak – zbystřete! Dobrý poradce nepřichází s nabídkami, které musíte využít „teď nebo nikdy“.

5.   Následný servis

V průběhu dalších let by se měl sám aktivně zajímat o vaši situaci a aktualizovat finanční produkty podle potřeb. Pokud máte pojistnou událost obraťte se na něj s žádostí o informace, jak postupovat a jak lze řešit danou situaci.

  • Prověřte si poradce! Se kterými finančními institucemi spolupracuje? Hledejte reference a zkušenosti od známých nebo na internetu. Buďte aktivní, pokládejte otázky. Pokud něčemu nerozumíte zeptejte se ještě jednou.

Blog & Novinky